Okres wakacyjny to zdecydowanie ulubiony okres na robienie grilla i objadania się tymi wszystkimi pysznościami, ale, aby całość się fajnie komponowała to zawsze potrzebne są dodatki – jednymi z nich to oczywiście sosy! 🙂

Sosy poza grillem stosujemy również w codziennej kuchni np. do pizzy, nugetsów, frytek, sałatek. Wiadomo można kupić gotowe, ale może warto zrobić swoje domowe i o wiele zdrowsze? 🙂

Przedstawiam moje 3 ulubione propozycję.

SOS CZOSNKOWY

Przygotujcie: 1 duży gęsty jogurt naturalny, 2-3 ząbki czosnku, łyżkę oliwy z oliwek, łyżkę soku z cytryny, łyżkę zimnej wody, sól i pieprz do smaku.

Wykonanie:  do miski wrzucamy jogurt naturalny z posiekanym czosnkiem, z oliwą z oliwek, sokiem z cytryny, wodą i całość dokładnie mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem, próbujemy i ewentualnie ponownie doprawiamy. Na koniec sos wrzucamy na godzinę do lodówki i gotowe.

Dodaj swoje ulubione zioła do sosu i uzyskasz również pyszny sos czosnkowo-ziołowy. 😉

SOS TZATZIKI

Przygotujcie: 1 duży gęsty jogurt naturalny, 2 małe/ 1 duży świeży (sałatkowy) ogórek, 2 ząbki czosnku, garść świeżego kopru, łyżka oliwy z oliwek, łyżka soku z cytryny, łyżka zimnej wody, sól i pieprz do smaku.

Wykonanie: ogórki obrać, pokroić, usunąć pestki i zetrzeć na dużych oczkach. Do miski wrzucić jogurt naturalny, starty ogórek, posiekany czosnek, oliwę z oliwek, sok z cytryny, wodę i mieszamy. Kolejno dorzucamy koper, sól, pieprz, smakujemy i ewentualnie doprawiamy . Na koniec sos wrzucamy na godzinę do lodówki i gotowe.

SOS PAPRYKOWY

Przygotujcie: 1 duży gęsty jogurt naturalny, 1 łyżka oliwy z oliwy,  1 łyżka soku z cytryny, 1 łyżka zimnej wody, 2 łyżki słodkiej papryki oraz 1 łyżka ostrej papryka, sól, pieprz do smaku.

Wykonanie: do miski wrzucamy wszystkie składki, mieszamy, próbujemy i ewentualnie doprawiamy przyprawami. Sos wrzucamy na godzinę do lodówki i gotowe.

Możecie do smaku dodać również odrobinę czosnku. 😉

Palce lizać.. 🙂 A jakie Wy macie ulubione sosy? 🙂

sosy na bazie jogurtu naturalnego

Napisz komentarz